Fartøjets navn | castor | ||
Fartøjets nr. | |||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | NHLC | |
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | grenaa | ||
Tidligere navne |
Teknisk data |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
1852 | ||||||||||
Materiale | E. | |||||||||
Længde | ||||||||||
Bredde | ||||||||||
Dybte (midtskibs) | ||||||||||
Radiot. | ||||||||||
Register-tons: | ||||||||||
Brutto | 27 | |||||||||
Netto | 16 | |||||||||
HK | ||||||||||
Fartøjsbeskrivelse:
2 mastet
kvase, bygget 1852 i Svaneke, ombygget 1879 i Frederikshavn. |
Ejerforhold: | ||
Årstal: | Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1895 - 1897 | P. Jensen | O. C. Geisnes, Grenaa |
1898 | N. Andersen | O. C. Geisnes, Grenaa |
1899 | A. C. Jensen | O. C. Geisnes, Grenaa |
Fartøjets skæbne:
Forlist ved kollision. Søforhør i Esbjerg, den 13. og 14. april 1899. På fiskeri i Nordsøen, den 11. april 1899. ved fiskepladsen, ud for Graadyb, den 11. april 1899, ved en kollision, i en østnord-østligt vind, med mørkt vejr, med regn, men sigtbart. Klokken 1 formiddag, da "Castor" lå til ankers med
ankerlanternen ophængt, Ifølge
vidneforklaringerne var "Castors" ankerlys vel
synligt, Anmærkning: om årsagen til kollisionen afgiver Søretten ingen udtalelse.
|
Noter: |
Kildehenvisninger: 1 - 8 - |
|