Fartøjets navn | Maria | ||
Fartøjets nr. | |||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | nlhv | |
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Randers | ||
Tidligere navne |
Teknisk data |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
1851 | ||||||||||
Materiale | E. | |||||||||
Længde | ||||||||||
Bredde | ||||||||||
Dybte (midtskibs) | ||||||||||
Radiot. | ||||||||||
Register-tons: | ||||||||||
Brutto | ||||||||||
Netto | 28½ | |||||||||
HK | ||||||||||
Fartøjsbeskrivelse:
Slup,
bygget 1851 i Flensborg |
Ejerforhold: | ||
Årstal: | Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1876 | H. P. Wulff | H. P. Wulff, Randers |
Fartøjets skæbne: Forlist -
18-7-1876, mellem Falsterbo og
Møen. På rejse fra Rønne til Randers, med kaolin, den 18-7-1876. Forlist i søen, og derpå drevet i land, på 15 favne strand imellem Falsterbo og Møn. Fartøjets fører og 1 mand bjærget af et svensk skib. Ladningen på 950 kasser kaolin á 1 krone og 66 øre. Lastens værdi 2400 kroner. Årsagen til forliset vides ikke. |
Noter:
Udslettet af skibsregistret 31-7-1876.
|
Kildehenvisninger: 3 - |
|