Fartøjets navn | DE 2de BRØDRE | ||
Fartøjets nr. | |||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | NRHF | |
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Nykøbing Mors | ||
Tidligere navne |
Teknisk data |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
Materiale | E. F | |||||||||
Længde | ||||||||||
Bredde | ||||||||||
Dybte (midtskibs) | ||||||||||
Radiot. | ||||||||||
Register-tons: | ||||||||||
Brutto | ||||||||||
Netto | ||||||||||
HK | ||||||||||
Fartøjsbeskrivelse:
Slup, med en læstedrægtighed på 15,
bygget i Christiansand. |
Ejerforhold: | ||
Årstal: | Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1877 | C. Christensen | C. Christensen, Nykøbing Mors |
Fartøjets skæbne:
På en rejse fra Nykøbing Mors til
Køge, med en last støbegods, den 16-10-1877 udfor Hven, blevet oversejlet af skonnerten "Bolette Levy". Kaptajn Østergaard af Horsens. Sluppen forliste øjeblikkeligt og skipperen med 2 af sine børn druknede. Imens hans kone og 3 børn blev reddet ombord på skonnerten. Lasten: 22000 pund jernstøbegods og 3 maskiner af værdi 4800 kroner. Dele af skib og lasten blev reddet. Certifikatet gik tabt. |
Noter: Forlist.
Udslettet af skibsregistret,
1-12-1877.
|
Kildehenvisninger: 1 - 3 |
|