Fartøjets navn | enigheds minde | ||
Fartøjets nr. | |||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | njdt | |
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Århus | ||
Tidligere navne |
Teknisk data |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
År |
1837 | ||||||||||
Materiale | E. | |||||||||
Længde | ||||||||||
Bredde | ||||||||||
Dybte (midtskibs) | ||||||||||
Radiot. | ||||||||||
Register-tons: | ||||||||||
Brutto | ||||||||||
Netto | 25½ | |||||||||
HK | ||||||||||
Fartøjsbeskrivelse:
Slup, bygget 1837 i Kerteminde. |
Ejerforhold: | ||
Årstal: | Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1877 | A. Thomsen | A. Thomsen, Århus |
Fartøjets skæbne: Forlist - den 7-10-1877. På en rejse fra Århus til København med last. Lasten løber i søen. (Lasten forskubber sig) Besætningen - 2 mand - klarer ved egen hjælp at komme i skibets båd. Lasten værdi 800 kr. Det, der blev bjerget af lasten, blev efterfølgende solgt - for 390 kroner. Besætningen udtrykte stor taknemmelighed - for hjælpen ved bjergningen. Skibspapirerne gik tabt. |
Noter:
Udslettet af skibsregistret 21-4-1877.
|
Kildehenvisninger: 1 - 3 |
|