Fartøjets navn  alpha
 Fartøjets nr.  E. 27
 Nyt kendingssignal    Gl. kendingssignal

 

 Fartøjets kontrol nr.      
 Hjemmehørende  Esbjerg
 Tidligere navne      

 

 

 

 Teknisk data:

 År

 År

 År

 År

 År

 
   1912          
             
 Materiale  E. Kr.          
 Længde    34.3          
 Bredde    12.8          
 Dybte (midtskibs)     6.1          
             
 Register-tons:            
 Brutto   14.87          
 Netto    5.57          
 HK     12          


 

  Fartøjsbeskrivelse: 1 mastet dæksbåd med brønd og hjælpeskrue,                                                  
                               
bygget 1912 i Aalborg, af K. J. Rasmussen.
                                     Bilbrev dateret Aalborg, den 10. februar 1912.
                                     Målerbrev dateret, Aalborg den 23. februar 1912.

                                      1 dæk, middelfyldig bov, glat stævn.
                                       Hækbygget med rundt spejl.
                                       Ufuldstændig inderklædning.
                                  
                                       Forsynet med en petroleumsmotor,
                                       og en 2 bladet stilbar skrue fra Brødrene Houmøller, Frederikshavn.
                                       Pris: 3000 kroner
                              
                                       Fiskeri i Nordsøen
 

 

 Ejerforhold:

  Årstal:

 Førerens navn, erhverv, adresse, by: 

 Rederens navn, erhverv, adresse, by: 

1912  Ole Mortensen, fisker, Esbjerg 50/100 part
 Samuel Larsen Bimler, fisker,
 Esbjerg  50/100 part
 Ole Mortensen, fisker, Esbjerg
 Befuldmægtiget er: købmand,
 Peder Jensen, Esbjerg pr. 24. februar 1912

 

 Fartøjets skæbne:

 

 Noter: Solgt - ifølge skøde, dateret Esbjerg, den 3. oktober 1912 til:  Mads Sørensen, Esbjerg.

             
Fartøjet får ved en resolution navneforandring fra Ministeriet "Handel og Søfart" ,
                 den 20. december 1912 til "E. 27 - Rigmor"
                              

 

 Kildehenvisninger: 2 - 6 -