Fartøjets navn | alpha |
Fartøjets nr. | E. 27 |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
|
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | Esbjerg |
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1912 | ||||||
Materiale | E. Kr. | |||||
Længde | 34.3 | |||||
Bredde | 12.8 | |||||
Dybte (midtskibs) | 6.1 | |||||
Register-tons: | ||||||
Brutto | 14.87 | |||||
Netto | 5.57 | |||||
HK | 12 |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet dæksbåd med brønd og
hjælpeskrue,
bygget 1912 i Aalborg, af K. J. Rasmussen. Bilbrev dateret Aalborg, den 10. februar 1912. Målerbrev dateret, Aalborg den 23. februar 1912. 1 dæk, middelfyldig bov, glat stævn. Hækbygget med rundt spejl. Ufuldstændig inderklædning. Forsynet med en petroleumsmotor, og en 2 bladet stilbar skrue fra Brødrene Houmøller, Frederikshavn. Pris: 3000 kroner Fiskeri i Nordsøen |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1912 |
Ole Mortensen, fisker, Esbjerg
50/100 part Samuel Larsen Bimler, fisker, Esbjerg 50/100 part |
Ole Mortensen, fisker, Esbjerg Befuldmægtiget er: købmand, Peder Jensen, Esbjerg pr. 24. februar 1912 |
Fartøjets skæbne: |
Noter: Solgt -
ifølge skøde, dateret Esbjerg, den 3. oktober 1912 til: Mads
Sørensen, Esbjerg. Fartøjet får ved en resolution navneforandring fra Ministeriet "Handel og Søfart" , den 20. december 1912 til "E. 27 - Rigmor" |
Kildehenvisninger: 2 - 6 - |
|