Fartøjets navn | doris |
Fartøjets nr. | E. 383 |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
|
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | Esbjerg |
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1917 | ||||||
Materiale |
E. F. Kr. | |||||
Længde |
40.6 | |||||
Bredde |
12.5 | |||||
Dybte (midtskibs) |
5.3 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
17.79 | |||||
Netto |
7.36 | |||||
HK |
19 |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet fiskefartøj med brønd og hjælpeskrue. Bygget 1917, i Bogense, af N. Nielsen. Bilbrev dateret, Bogense, den 19. maj 1917. 1 dæk, 1 mast, Skarp bov, glat lodret stævn Hækbygget med rundt spejl. Fuldstændig inderklædning. Forsynet med en 4 takts petroleumsmotor og en 2-bladet omstyrbar metalskrue fra "Houmøller", Frederikshavn. |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1917 - 1920 |
Claus
Sørensen, fisker, Esbjerg 50/100 part Mads Sørensen, fisker, Esbjerg 50/100 part |
Claus
Sørensen, fisker, Esbjerg, er bestyrende reder Jens p. Flyvholm, Harboøre pr.
29/3 1919* |
Fartøjets skæbne: Solgt - til udlandet. |
Noter:
*Om de nævnte navne har været reder eller
ejere er ikke oplyst Solgt til udlandet, ifølge Esbjerg indberetning af 25. november 1920, og med handelskommissionens tilladelse, den 5. oktober 1920. Udslettet af skibsregistret, den 29. november 1920. |
Kildehenvisninger: 1 - 2 - |
|