Fartøjets navn | guldager |
Fartøjets nr. | E. 386 |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
|
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | Esbjerg |
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1916/17 | ||||||
Materiale |
E. B. F. Kr. | |||||
Længde |
41.8 | |||||
Bredde |
12.4 | |||||
Dybte (midtskibs) |
6.8 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
18.94 | |||||
Netto |
||||||
HK |
25 |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet fiskefartøj med brønd og hjælpeskrue. Bygget 1916/17 i Esbjerg, af Esbjerg Skibsbyggeri ved N. Ravn-Byberg. Bilbrev dateret, Esbjerg den 9. maj 1917. 1 dæk, 1 mast, Middelfyldig bov, lodret stævn Hækbygget med afrundet spejl. Ufuldstændig inderklædning. Forsynet med en 4 takts petroleumsmotor og en 2-bladet omstyrbar metalskrue fra Hein & Sønner, Randers. Senere (årstal ukendt) forsynet med en 2 takts råoliemotor, og en 2-bladet skrue, med bakkeapparat fra Lysekil Mekaniske Værksted, Sverige |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1917 |
Hans Jørgen Kristensen, fisker, Esbjerg | Hans
Jørgen Kristensen, fisker, Esbjerg Befuldmægtiget er: Niels B. Bertelsen, fisker, Hjerting pr. 10. maj 1917 |
Fartøjets skæbne: |
Noter:
|
Kildehenvisninger: 1 - 2 - |
|