Fartøjets navn  irma  
 Fartøjets nr.  e. 196
 Nyt kendingssignal    Gl. kendingssignal  
 Fartøjets kontrol nr.    Gl. kontrol nr.  
 Hjemmehørende  Esbjerg    
 Tidligere navne      


 

 Teknisk data

 År

År

År

År

År

År

År

År

År

År

  1913                  
                     
 Materiale E. B. Kl.                  
 Længde 37.0                  
 Bredde 13.0                  
 Dybte (midtskibs) 6.1                  
 Radiot.                    
                     
 Register-tons:                    
 Brutto 16.67                  
 Netto 6.38                  
 HK 15                  
                     


 

 Fartøjsbeskrivelse:  1 mastet fiskefartøj med brønd og hjælpeskrue.
                                     Bygget 1913, i Brønsodde af A. Ulstrup.
                                     Bilbrev dateret, Brønsodde, den 26. april 1913.
                                     Målerbrev dateret, Esbjerg, den 30. april 1913.
                                 
                                     1 dæk, 1 mast
                                     Middelfyldig bov
                                     Glat stævn
                                     Rundgattet.
                                     Ufuldstændig Inderklædning.


                             
Forsynet med en petroleumsmotor,
                                      og en 2-bladet omstyrbar skrue fra Kramper & Jørgensen, Horsens.
                                    

 


 

 Ejerforhold:  
Årstal:  Førerens navn, erhverv, adresse, by:  Rederens navn, erhverv, adresse, by:
1913 - 1915  Kristen Klausen Kristensen, fisker, Esbjerg 50/100 part
 Søren Clausen Spangsberg, fisker, Esbjerg 50/100 part
 Kristen Klausen Kristensen, er bestyrende reder
 Befuldmægtiget er:
 Købmand, P. Jensen, Vestergade, Esbjerg 
1915  Kristen Klausen Kristensen, fisker, Esbjerg  Kristen Klausen Kristensen, fisker, Esbjerg


 

 Fartøjets skæbne:
 


 

 Noter: Ejerskifte - ifølge skøde, dateret Esbjerg, den 29. februar 1915 afhænder Søren Clausen Spangsberg,
                                 sin halvpart til
Kristen Klausen Kristensen, der nu er eneejer af fartøjet.
 



 

 Kildehenvisninger: - 2 - 6 -