Fartøjets navn | emily |
Fartøjets nr. | F. N. |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
|
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | Frederikshavn |
Tidligere navne | ex. Emma |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1911 | 1912 | |||||
Materiale |
E. F. Kl. | |||||
Længde |
41.0 | |||||
Bredde |
16.0 | |||||
Dybte (midtskibs) |
4.9 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
17.68 | 17.68 | ||||
Netto |
5.90 | 5.90 | ||||
HK |
12 |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet dæksbåd, med hjælpeskrue, bygget i Sverige. (årstal ukendt) Målerbrev dateret, Frederikshavn, den 11. september 1911. 1 dæk, middelfyldig bov, glat stævn. Spidsgattet. Ufuldstændig inderklædning. 1912 - forsynes den med en petroleumsmotor, og en 2-bladet omstyrbar skrue, fra Frandsens Jernstøberi, Holbæk. |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1911 - 1912 | Hans
Henrik Stougaard, fabrikant, Frederikshavn |
Hans
Henrik Stougaard, fabrikant, Frederikshavn Fuldbemægtiget er: skibsbygger H. Chr. Nielsen, Frederikshavn |
Fartøjets skæbne: |
Noter:
Indført - fra Sverige med
navnet "Emma" , den 11. september 1911. Solgt (1912) - til L. P. Larsen, Hals. Men fartøjet overføres først i 1914 til Aalborg. Videresolgt - ifølge skøde, dateret Frederikshavn, den 24. februar 1914 til: Chr. Emil Als, købmand, Hals. Fartøjet får ved en resolution fra Handels og søfart ministeriet navneforandring til: "Helene" Fartøjet bliver nu registreret som fiskefartøj. Overført - til Hals (Aalborg). |
Kildehenvisninger: 1 - 2 - |
|