Fartøjets navn | ISAFJORD |
Fartøjets nr. |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
NTWJ |
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | København |
Tidligere navne |
Teknisk data: | År | År | År | År | År | |
1882 | ||||||
Materiale |
F. E. | |||||
Længde |
||||||
Bredde |
||||||
Dybte (midtskibs) |
9.8 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
81 | |||||
Netto |
73 | |||||
HK |
Fartøjsbeskrivelse: Kutter,
bygget 1882 i Gravdal, Bergen. 2 mastet kutter, i 1893-1903.
|
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1883 - 1885 |
C. J. Holm | P. Th. Adolphs Enke, København |
1887 - 1891 | H. Bagger | P. Th. Adolphs Enke, København |
1893 - 1899 | P. L. Bagger | N. Chr. Gram, København |
1901 | P. L. Bagger | N. Chr. Grams Handel, København |
1902 | O. Th. Petersen | N. Chr. Grams Handel, København |
Fartøjets skæbne:
Forlist og slået til vrag.
På en rejse fra Garston, med en last, bestående af 17½ tons salt, den 18.
december 1902.
Da "Isafjord" lå til Ankers i Grundarfjord (ved Island), i en
vestlig storm, den 15. november 1902, "Isafjord" blev slået til vrag, vraget solgtes for 103 Kr.
Anmærkning 2. Søforhør er afholdt i Stykkisholm, men er ikke fremkommet. Fartøjet var forsikret ved Kgl. Sø-Assur Komp. København.
|
Noter:
|
Kildehenvisninger: 1 - 8 - |
|