Fartøjets navn  ISAFJORD
 Fartøjets nr.  
 Nyt kendingssignal    Gl. kendingssignal

 NTWJ

 Fartøjets kontrol nr.      
 Hjemmehørende  København
 Tidligere navne      

 

 Teknisk data:  År  År  År  År  År  
   1882          
             

 Materiale

 F. E.          

 Længde

           

 Bredde

           

 Dybte (midtskibs)

  9.8          
             

 Register-tons:

           

 Brutto

   81          

 Netto

   73          

 HK

           

 

  Fartøjsbeskrivelse: Kutter, bygget 1882 i Gravdal, Bergen.
                                   2 mastet kutter, i 1893-1903.

 

 

 Ejerforhold:

  Årstal:

 Førerens navn, erhverv, adresse, by:   Rederens navn, erhverv, adresse, by: 

1883 - 1885

 C. J. Holm  P. Th. Adolphs Enke, København
1887 - 1891  H. Bagger  P. Th. Adolphs Enke, København
1893 - 1899  P. L. Bagger  N. Chr. Gram, København
1901  P. L. Bagger  N. Chr. Grams Handel, København
1902  O. Th. Petersen  N. Chr. Grams Handel, København

 

 Fartøjets skæbne: Forlist og slået til vrag.
 

                                På en rejse fra Garston, med en last, bestående af 17½ tons salt, den 18. december 1902.
                                til Olafsvik ved Island.

                                 Anmeldelse fra Rederiet, dateret Kjøbenhavn, den 17. marts 1903.
                                                                               

                                Da "Isafjord"  lå til Ankers i Grundarfjord (ved Island), i en vestlig storm, den 15. november 1902,
                                mistede "Isafjord" begge sine Ankrene, hvorefter "Isafjord", 
                                sejledes paa Land for at frelse Livet.

                               "Isafjord" blev slået til vrag, vraget solgtes for 103 Kr.



          Anmærkning 1. Aarsagen til Forliset var Storm.

          Anmærkning 2. Søforhør er afholdt i Stykkisholm, men er ikke fremkommet.

                                                       Fartøjet var forsikret ved Kgl. Sø-Assur Komp. København.   

 

 

 Noter:

 

 

 Kildehenvisninger: 1 - 8 -