Fartøjets navn | SIGURDUR |
Fartøjets nr. |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
NJPC |
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | København |
Tidligere navne |
Teknisk data: | År | År | År | År | År | |
1886 | ||||||
Materiale |
E. | |||||
Længde |
||||||
Bredde |
||||||
Dybte (midtskibs) |
10.4 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
94 | |||||
Netto |
83 | |||||
HK |
Fartøjsbeskrivelse: 2 mastet kutter, bygget 1886 i Hull.
|
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1898 |
C. E. Larsen | Aktieselskabet,
Islandsk Handels og Fiskekompagni, København Salomon Davidsen, København |
Fartøjets skæbne:
Strandet og derefter forlist. Søforklaring ved Bardastrands-Syssels Politiret aflagt i Flatø, den 25. november 1898, i henhold til den islandske strandings lov af 14/1 1876. Søforhør i København (Sø- og Handelsretten) den 21. december 1898.
På en rejse fra Flatey, med I70 tons Islandske produkter, Om
årsagen til
strandingen afgiver Søretten ingen udtalelse; |
Noter:
|
Kildehenvisninger: 1 - 8 - |
|