Fartøjets navn | ørnen |
Fartøjets nr. | K. |
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal |
|
Fartøjets kontrol nr. |
Hjemmehørende | København |
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1872 | ||||||
Materiale | E. Kl. | |||||
Længde | 31.6 | |||||
Bredde | 11.4 | |||||
Dybte (midtskibs) | 3.5 | |||||
Register-tons: | ||||||
Brutto | 7.74 | |||||
Netto | 4.25 | |||||
HK | 3 |
Fartøjsbeskrivelse: 1 mastet dæksbåd med hjælpeskrue,
bygget 1872, i Dragør som lodsfartøj. Intet bilbrev. 1 dæk, middelfyldig bov, glat stævn, spidsgattet. Ufuldstændig inderklædning. Forsynet med en petroleumsmotor, og en 2-bladet omstyrbar skrue, fra Fabrikken "Dau", København. Pris: 1000 kroner. Brugt som færgebåd.
|
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1907 - 1909 |
Axel Carlsen, færgemand, København | Axel Carlsen, København Befuldmægtiget er: Sømand Herman Jacobsen, København, pr. 29. november 1907 |
Fartøjets skæbne: Solgt - til Rusland |
Noter: Fartøjet - er ikke tidligere målt eller
registreret - end før 1907. Solgt - ifølge ejeren anmeldelse, dateret København, den 21. maj 1909, er dette fartøj afhændet til Mellemrussisk Torskefiskeriselskab, i Teriberki, Rusland. Pris: 3500 kroner. Udslettet af skibsregistret, den 21. maj 1909
|
Kildehenvisninger: 6 - |
|