Fartøjets navn | danmark | ||
Fartøjets nr. | S. 32 | ||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | ||
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Skagen | ||
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1909 | 1919 | |||||
Materiale | E. Kl. | |||||
Længde | 29.0 | 34.0 | ||||
Bredde | 10.5 | 11.0 | ||||
Dybte (midtskibs) | 4.7 | 5.3 | ||||
Register-tons: | ||||||
Brutto | 7.89 | 11.15 | ||||
Netto | 6.07 | 5.11 | ||||
HK | 10 | 20 |
Fartøjsbeskrivelse: 1 mastet halvdæksbåd med brønd og hjælpeskrue, bygget 1909 af C. Ovesen, Skagen. Målerbrev dateret, Skagen, den 4. september 1909. Middelfyldig bov, glat stævn. Spidsgattet. Ingen inderklædning. Forsynet med en, 1 cylinder, opretstående petroleumsmotor, fra Esbjerg, og en 2-bladet skrue, fra Kramper & Jørgensen, Horsens. Pris: 2700 kroner. Fartøjet bliver ommålt i 1919 og får en ny 2 takts petroleumsmotor, og en 2-bladet omstyrbar skrue fra "Avance", Stockholm. |
Ejerforhold: | ||
Årstal: | Førerens navn, erhverv, adresse, by: | Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1909 - 1929 | Peter Georg
Lønstrup, fisker, Skagen ½ part Peter Marinus Petersen, fisker, Skagen ½ part |
Peter Georg Lønstrup, Skagen er bestyrende reder |
Fartøjets skæbne: |
Noter: |
Kildehenvisninger: 2 - 6 - 9 - |
|