Fartøjets navn | inger | ||
Fartøjets nr. | s. | ||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | nmsf | |
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Skagen | ||
Tidligere navne |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1918 | ||||||
Materiale |
E. | |||||
Længde |
||||||
Bredde |
||||||
Dybte (midtskibs) |
||||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
28.01 | |||||
Netto |
15.94 | |||||
HK |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet fiskefartøj med hjælpeskrue, bygget 1882, i Odense. Nationalitetesbevis, dateret den 27. juli 1917. |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1917 |
E. G. Pedersen | Fiskeeksportforretningen
"Trawlstown" A/S Skagen Fiskeeksportør, Chr. M. Thomsen, Skagen |
Fartøjets
skæbne: Grundstødning - derefter slået til vrag. På en rejse, fra København, den 30 november 1917, til Nørre Sundby. Fartøjet var i ballast, da der ved 5½ om aften, den i december 1917, skete en grundstødning ved Hals. Vinden var syd syd-vest. Styrke 4, ingen strøm eller sø. Diset. Årsagen til grundstødningen, antages at være en forveksling af Kaperus Fyr, med en skibslanterne, da vejret var diset. Besætningen som bestod af 2 mand, blev bjærget af fiskere fra Hals. Fartøjet havde en værdi af 18000 kroner, og var assureret i Kongelig, Søassurance Kompagni A/S. Vraget er solgt til Bjærningsselskabet "Søgaard", Aalborg, af Assuranceselskabet. Salgssum ukendt. Søforhør, afholdt i Nørre Sundby. |
Noter:
Fartøjet er derfor udslettet af
skibsregistret.
|
Kildehenvisninger: - 9 - |
|