Fartøjets navn | hans | ||
Fartøjets nr. | R. U. | ||
Nyt kendingssignal | Gl. kendingssignal | ||
Fartøjets kontrol nr. | Gl. kontrol nr. | ||
Hjemmehørende | Rudkøbing | ||
Tidligere navne | ex. M. - Hans | ex. A. - Helene | ex. F. N. - Emily |
Tidligere navne | ex. Emma |
Teknisk data: |
År |
År |
År |
År |
År |
|
1911 | 1912 | |||||
Materiale |
E. F. Kl. | |||||
Længde |
41.0 | |||||
Bredde |
16.0 | |||||
Dybte (midtskibs) |
4.9 | |||||
Register-tons: |
||||||
Brutto |
17.68 | 17.68 | ||||
Netto |
5.90 | 5.90 | ||||
HK |
12 |
Fartøjsbeskrivelse:
1 mastet dæksbåd, med hjælpeskrue, bygget i Sverige. (årstal ukendt) Målerbrev dateret, Frederikshavn, den 11. september 1911. 1 dæk, middelfyldig bov, glat stævn. Spidsgattet. Ufuldstændig inderklædning. 1912 - forsynes den med en petroleumsmotor, og en 2-bladet omstyrbar skrue, fra Frandsens Jernstøberi, Holbæk. |
Ejerforhold: |
Årstal: |
Førerens navn, erhverv, adresse, by: |
Rederens navn, erhverv, adresse, by: |
1918 | Carl
Hans Rasmussen, skibshandler, Rudkøbing |
Fartøjets
skæbne: |
Noter:
Overført -
fra Ærøskøbing (Marstal). Videresolgt - ifølge skøde, dateret Rudkøbing, den 23. marts 1918 til: Marcus Rasmussen, skipper, Nykøbing Falster. Overført - til Nykøbing Falster. Fartøjet fører samme navn. |
Kildehenvisninger: 1 - 2 - |
![]() |
|